VV Oosterhout zaterdag 1 veegt de (gras)mat aan met The Gunners

The Gunners 1

Mannen, 1, 4e klasse C

10 maart 2018 14:30

Spreekwoorden zijn waar: ‘Het eerste gewin is kattengespin’

Zaterdag 10 maart mocht de zaterdag 1 van VV Oosterhout aantreden tegen The Gunners uit de Haagse Beemden in Breda. Op papier en vandaag, het eerste half uur,  ook in prakrijk een geduchte tegenstander voor VV Oosterhout. Op basis van inzet en verzorgd voetbal kwamen de blauw/witten verdiend op voorsprong. VV Oosterhout heeft echter Stefan Kok in zijn gelederen en voor rust trok hij de stand nog gelijk. De tweede helft werd een walk-over voor VV Oosterhout eindstand 5-1.

De ouverture: deze was vandaag ontegenzeggelijk voor The Gunners ze kwamen feller uit de startblokken en streden voor iedere meter tot aan de zestienmeter van VV Oosterhout combineerden ze vlot en precies de eindpass daarentegen was niet op orde. In de twintigste minuut viel de bal wel goed voor de voeten van de nummer 6 van The Gunners, met een hoge bal verschalkte hij de overigens als een tijger keepende Jeffrey van Korven (trainer/keeper).

Kanteling: Langzaam begon de wedstrijd te kantelen en kreeg VV Oosterhout meer grip op de wedstrijd, de verdediging van VV Oosterhout stond goed en gaf geen kans meer weg. In de 40ste minuut een dieptepass van Joey van Wanrooij op Stefan Kok deze stoomde vanaf de middenlijn op en rondde doeltreffend af 1-1. Even later had Quincy nog een kans maar deze ging aan de verkeerde kant van de paal naast. Ruststand 1-1.

Walk-Over: De tweede helft was voor VV Oosterhout. Stefan ging goed door op links en speelde strak in op Joey van Wanrooij en met een diagonale pegel verschalkte hij de keeper van The Gunners voor de tweede keer deze middag. Vijf minuten later was het Stefan Kok die Thom van Hoof in de gelegenheid stelde zijn doelpunt mee te pikken 3-1.

Geconcentreerd: De komende minuten waren voor Jeffrey van Korven met een paar fantastische reddingen voorkwam hij de aansluitingstreffer van The Gunners.

In de 75ste minuut verving Bjorn van Bijnen, de uitstekend spelende maar moegestreden, Brian Slagmolen. Stefan Kok kreeg het op zijn heupen en rondde bekwaam de aanval die hijzelf had opgezet af 4-1.

Freewheelen: Nauwelijks een paar minuten later een mooie steekpass van Bjorn op Stefan en de 5-1 op het scorebord. Tijd voor een publiekswissel Aart Joosen verving ‘goaltjesdief’ Stefan Kok. Joey van Wanrooij kreeg nog een kans maar zijn schot vloog links naast het doel. Vandaag na een moeizame start een terechte, klinkende, overwinning.

Volgende week de uitwedstrijd naar Dubbeldam in Dordrecht sportpark ‘Schenkeldijk’ Schenkeldijk 1 3328 LA Dordrecht aanvang 14.30 uur
Foto’s
van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/968/vv-oosterhout---the-gunners/?type=1&from=0