VV Oosterhout Za1 wint eenvoudig van DVO’60.

DVO'60

Mannen, 1, 4e klasse C

5 mei 2018 14:30

We deelden een tikje uit waar KO mogelijk was!

Door de gebrekkige competitie opzet van de KNVB mocht de zaterdag 1 van VV Oosterhout op Bevrijdingsdag zijn 2de wedstrijd in 5 weken spelen. Gelukkig was het lekker weer! Volgend seizoen maar te hopen dat er ingegrepen wordt bij de competitieplanning, dit zal wel ijdele hoop zijn. Immers we hebben te maken met een organisatie die maar één belang kent en dat is de eigen organisatie. Zo aan de Nederlandse gewoonte van zeuren is ook voldaan.

Nu de wedstrijd op een zonovergoten sportpark een gemotiveerd VV Oosterhout met 2 verliespartijen achter de rug tijd om het tij te keren. DVO’60 was hiervoor bleek achteraf een prima sparringpartner.

De eerste helft waren er legio kansen voor Oosterhout, tot de veertigste minuut bleef het 1-1 hierna ging het, met de rust ertussen, snel naar de 5-1 en was de wedstrijd gespeeld. Scheidsrechter van Dalen had een makkie vanmiddag en kon de wedstrijd zonder gele of rode kaarten af.

Stefan Kok drijvende kracht: Vanaf het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat de topscorer van de club er zin in had hij sleurde en werkte hard en creëerde voor zichzelf en anderen kansen. In de eerste minuut kreeg hij na een diepe bal van Boyd Gouka op Thom van Hooff al de eerste kans om de score te openen, de keeper bracht toen nog redding. In de 8ste minuut was het wel raak Stefan werd vanaf het middenveld ingespeeld hij speelde zichzelf vrij en gaf de keeper het nakijken 1-0. Een paar minuten later viel uit het niets de gelijkmaker binnen 1-1.

Op kansen wachtend: Tot de veertigste minuut had VV Oosterhout het beste van het spel maar scoorde niet. In het doelgebied van DVO’60 begon Stefan te draaien en te keren de keeper hield hem echter van scoren af. De bal kwam voor de voeten van Erwin Broeders en deze gaf de keeper het nakijken 2-1. Even later komt Stefan in balbezit, omspeelt eenvoudig de keeper en de 3-1 op het scorebord. Dit was tevens de ruststand.

Voor de boeken: De tweede helft was er een voor de spreekwoordelijke boeken, de godenzonen van de zaterdag 1 hadden hun zin en gingen weer de wedstrijd winnen. Oppergod Stefan was bij alle goals betrokken en mag deze week op de troon naast Jeffrey zitten. De bedenker van de tactiek. In de 55ste minuut wordt Stefan vanaf rechts aangespeeld uit scoringspositie speelt hij af op Nick van Seters en deze rond mooi af 4-1. Even later een voorzet van Nick op Stefan deze legt terug op Joey en deze telg uit de van Wanrooij dynastie prikt de 5-1 in het netje.

Invalbeurt: Mark van Ginneken was in de tweede helft in het veld gekomen voor Boyd Gouka en vervulde zijn rol uitstekend. Na de 5-1 verzuimde VV Oosterhout de KO uit te delen aan DVO’60. Dit mocht de pret niet drukken en de derde helft was weer als vanouds.

Volgende week 12 mei de thuiswedstrijd tegen Alliance aanvang 14.30 uur.

Foto's van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/987/vv-oosterhout---dvo60/?type=1&from=0