VV Oosterhout zaterdag 1 ‘has no mercy with’ FC Bergen 10-1!

FC Bergen 1

Mannen, 1, 4e klasse C

27 januari 2018 14:30

In een troosteloze koude ambiance hartverwarmend voetbal!

De eerste wedstrijd voor VV Oosterhout na de winterstop was achteraf een makkie. De spelers van FC Bergen lieten zich als makke schapen naar de slachtbank leiden. Op testosteron gebied was er een eruptie, waarvan het zaad door medespelers in de kiem gemoord werd. Thom van Hoof reageerde heftig op een aanslag van Marco de Vos van FC Bergen. Verder was het een uiterst vriendschappelijk potje waarmee de scheidsrechter van dienst M. Safranti geen enkele moeite had om deze in goede banen te leiden.

De wedstrijd: In het eerste kwartier van de wedstrijd was het vooral het aftasten van elkaar en wennen aan de zompige grasmat. Na tien minuten was er een mogelijkheid voor FC Bergen. De goalie van VV Oosterhout, Remco Droog, liet zich echter niet verschalken en Sylvester Zwaan zag zijn inzet gekeerd. Vijf minuten later trof de keeper van FC Bergen, Max van der Laan, een ander lot het schot van, wie anders dan, Stefan Kok was raak 0-1.

Blessure: Een paar minuten later een blessure bij nummer 9 Duran Berger van FC Bergen hij maakte op een hardhandige kennis met de tank van VV Oosterhout Michel van Vugt, overigens zonder opzet van zijn kant.

Eenrichtingsverkeer: de wedstrijd ontpopte zich in een voortdurende aanvalsgolf richting het doel van FC Bergen. In de 30ste minuut kreeg Stefan het eindelijk op zijn heupen en creëerde hij zichzelf de kans op zijn tweede doelpunt 0-2.

Quincy Brakkee scoorde in de 35ste minuut na goed doorgaan van Joey van Wanrooij de 0-3. Joey zelf scoorde een paar minuten later de 0-4 dit doelpunt werd terecht wegens buitenspel afgekeurd.

Op slag van rust was het Joey die goed doorging nadat hij op het middenveld in balbezit gekomen was. Hij speelde Stefan in en deze bracht nummer 11 van VV Oosterhout, Nick van Seters, in stelling deze rondde dit buitenkansje bekwaam af 0-4. Dit was tevens de ruststand.

Op dezelfde weg: In het tweede bedrijf gingen beiden teams door met waar ze gebleven waren VV Oosterhout met scoren en FC Bergen met verdedigen. In de 50ste minuut maakte Stefan er 0-5 van. Nauwelijks drie minuten later de 0-6 door Thom van Hoof op aangeven van Stefan.

Penalty: In de 60ste minuut hands in de zestien van FC Bergen. De toegekende werd benut, door wie anders dan, Stefan Kok 0-7. Nog geen minuut later scoort Thom van Hoof, op aangeven van Erwin Broeders, zijn tweede van de middag 0-8.

Eretreffer: Even later kon Duran Berger na een fout in de verdediging van VV Oosterhout de eretreffer laten aantekenen 1-8.

Laatste kwartier: In de laatste 15 minuten scoorde Stefan nog 2x en bracht zo de eindstand op 1-10 en zijn aantal in de competitie op 27.

Volgende week zaterdag 3 februari wordt er thuis gespeeld tegen GSC/ODS uit Dordrecht een tegenstander waar uit van verloren werd. Tijd voor sportieve revanche dus. Aanvang wedstrijd 14.30.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/956/fc-bergen---vv-oosterhout/?type=1&from=0