VV Oosterhout zaterdag speelt gelijk tegen DFC.

DFC 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse E

15 april 2017 14:30

Doesburg, A. van

De KNVB stuurde een stand-up comedian met een fluitje naar de Contreie!

Zaterdag 15 april, paaszaterdag, op het programma de wedstrijd VV Oosterhout za1 tegen DFC uit Dordrecht. In september verloor VV Oosterhout in Dordrecht kansloos met 3-1, tijd voor revanche dus.

De wedstrijd stond onder leiding van de heer van Doesburg, de goede man deed zijn best maar helaas is een voetbalveld met twee helften iets teveel voor hem. Hij koos strategisch voor de middencirkel om van hieruit de wedstrijd te leiden. Dit alles was in schril contrast met zijn performance voor aanvang, het publiek kon genieten van zijn preek aan alle spelers en zijn speciale aanpak van de pasjescontrole, ook de buitenspelregel hanteerde hij conform zijn norm en niet volgens de norm van de spelregelcommissie.  Maar genoeg want het moet hier over de voetballers gaan en niet over van Doesburg.

Nummer 10: meteen na de aftrap liet VV Oosterhout zien vandaag zijn huid duur te zullen verkopen, de eerste helft werd de helft van Stefan Kok (10). In de 5de minuut werd de bal voorgegeven. In eerste instantie kon Christian Meerhof de bal nog tegen de paal tikken in de rebound scoorde Stefan Kok zijn eerste van de 4 deze middag. Na de openingstreffer speelde het spel zich vooral op het middenveld af. In de 15de minuut kreeg Stefan een mooie kans, zijn schot vanaf links ging echter rechts naast.

Hoekschop: in de 25ste minuut een hoekschop voor VV Oosterhout vanaf rechts deze werd niet goed verwerkt door de defensie van DFC, Stefan was er als de kippen bij en verschalkte Meerhof voor de tweede keer 2-0. Even later een grote kans voor Nouradin op aangeven van Stefan, echter in plaats van te scoren lag de bal een paar schijven later achter Remco Droog. Kayhan scoorde de 2-1.

Sterke fase: hierna brak een sterke fase voor VV Oosterhout aan, in de 42ste minuut een afgeslagen aanval van DFC de bal komt voor de voeten van Stefan en deze passeert droog Christian Meerhof voor de derde keer. Nauwelijks een minuut later de mooiste van dit seizoen van Stefan vanaf de middenlijn gedragen door de wind over Meerhof en in het doel 4-1.

Twee gezichten: de tweede helft was tot de 75ste minuut voor de nummer twee van de ranglijst, dit in schril contrast met de eerste helft dus, al meteen na het begin van de tweede helft had Robin Matena de tweede achter Remco liggen, Matena had later echter rood moeten krijgen voor natrappen op Remco van Doesburg deed dit echter af met geel, 4-2. In de 60ste minuut werd het 4-3 door Gareth Gallagher die in de rust Bright Omorogbe had vervangen.

Loepzuiver doelpunt: in de 65ste minuut een hard schot op Meerhof, in eerste instantie keerde hij de bal maar door het effect caramboleerde hij over zijn hand 10 centimeter over de lijn, hij sloeg hem echter snel zijn doel uit. Van Doesburg kon dit vanuit zijn middencirkel niet zien en geen 5-3 op het scorebord dus. In de 75ste minuut wel een doelpunt van DFC-nummer 10 hij maakte zijn tweede van de middag 4-4.

Eindfase: in het laatste kwartier drong VV Oosterhout nog wel aan een doelpunt bleef echter uit en om 16.35 vond de stand-up comedian het genoeg en floot hij af.

Zaterdag 22 april de thuiswedstrijd tegen Schelluinen aanvang: 14.30.
Foto’s
van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/823/vv-oosterhout---dfc/?type=1&from=0