VV Oosterhout Za1 verslaat Schelluinen op de Contreie

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse E

22 april 2017 14:30

Safranti, M.

De trainer krijgt les van James Watt om de ploeg, volgend jaar, eerder onder stoom te krijgen!

Zaterdag 22 april, de thuiswedstrijd van VV Oosterhout Za1 tegen Schelluinen uit het gelijknamige dorp onder de rook van Gorinchem. De Schelluinenaren waren vol goede moed naar Brabant afgezakt om bij de laaggeplaatste tegenstander de punten op te halen en zo via de nacompetitie in de race te blijven voor promotie naar de derde klasse. Hoe anders zou het deze middag verlopen! Regelmatig becommentarieer ik de scheidsrechters en ik ben me ervan bewust dat dit niet altijd positief is, natuurlijk weet ik ook dat deze mensen hun best doen en het gezegde, ploegen krijgen de scheidsrechter die ze verdienen gaat vaak op. Deze middag gaat dat gezegde echter niet op,
VV Oosterhout won maar speelde tegen 9 man een belabberde tweede helft. De heer Safranti, de scheidsrechter van dienst, floot echter een foutloze partij waarin hij helaas 2 rode kaarten na tweemaal geel en een direct rode voor natrappen moest geven.

Sterk begin Schelluinen: de eerste minuten waren voor Schelluinen in een rommelige start mede door de wind die soms recht van west naar oost en dan weer diagonaal over het veld blies kwamen passes niet goed aan. Schelluinen was deze middag niet in staat om via plaaggeest Johnny Wijnbelt en de snelle Rowan Vermeulen VV Oosterhout zeer te doen.

Uitblinkers: vandaag aan Oosterhoutse zijde 2 spelers die vooropgingen in de strijd Ahmet Türküçü, middenvelder en Remco Droog de sluitpost. In de 40ste minuut geeft Ahmet een steekpass op Kevin Ernst en waar Kevin weleens moeite heeft om te scoren ging hem dit vanmiddag goed af hij scoorde, bleek achteraf, de golden goal 1-0.

Hectiek: tot de 40ste minuut was het een gelijk opgaande strijd, met mogelijkheden aan beide kanten. De scheidsrechter had eigenlijk alles onder controle en floot terecht voor overtredingen. Bij Schelluinen speler Dico de Jong ontstond echter irritatie richting Safranti hij reageerde te impulsief en kreeg geel, hij bleef echter door mekkeren en binnen 15 tellen kreeg hij zijn tweede gele kaart rood dus en inrukken. Nauwelijks een minuut later maakt Damiën de Jong een natrappende beweging op een Oosterhoutse verdediger en hij kon met direct rood zijn biezen pakken, zijn ploeg ontredderd met 9 man achter laten ruststand 1-0.

Belabberde tweede helft: VV Oosterhout kon in de tweede helft tegen de negen spelers van Schelluinen geen vuist meer maken dit kwam vooral omdat er te onrustig aan de bal gespeeld werd en te snel de diepte werd gezocht met wat meer overleg en de 2 vrije mensen beter benuttend had er meer ingezeten.

Joey van Wanrooij kreeg nog een grote kans hij kwam echter verkeerd uit om zelf te schieten de voorzet die hij gaf kon door Younes el Hamdi niet benut worden. Nouradin Essanhaji mocht in het slot van de wedstrijd met 2 gele kaarten voor spelbederf eveneens met rood vertrekken 10 tegen 9 met nog 1 minuut op de klok was het voor VV Oosterhout geen probleem de overwinning over de streep te trekken.

Volgende week de gezelligste wedstrijd van het seizoen uit tegen ONI in ’s Gravenmoer let op aanvang 15.00 uur
Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/828/vv-oosterhout---schelluinen/?type=1&from=0