VV Oosterhout zaterdag 1 verliest op snelheid van Good Luck

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse E

10 december 2016 14:30

Wanrooy, P.M.J. van

Op een naargeestige zaterdag verliezen is niet prettig, bah dus voor VV Oosterhout!

Op 10 december 1991 werd er in Maastricht een akkoord gesloten omtrent de Europese Monetaire Unie, in 2016 mocht de zaterdag 1 van VV Oosterhout in Raamsdonksveer aantreden tegen de plaatselijke Good Luck. De eerste helft was voor VV Oosterhout en ze gingen verdiend met een 2-1 voorsprong de rust in, na de rust was Good Luck de betere en trokken zij simpel de wedstrijd en de overwinning naar zich toe.

Evenwicht zoeken: De eerste twintig minuten golfde het spel heen en weer en moesten beide ploegen wennen aan het spelen van een lichtwedstrijd. Het spel werd gekenmerkt door vooral veel kleine overtredingen van met name Good Luck, nummer 13 Frank Pruijsten liet zich hier niet onbetuigd in en hij had de twijfele eer de eerste gele kaart te ontvangen vanmiddag.

Treffer: het eerste doelpunt van de middag werd gemaakt door VV Oosterhout.  Stefan Kok ging goed door en zijn assist werd door Joey van Wanrooij keurig afgerond, het eerste doelpunt verscheen op het scorebord 0-1. In deze fase voetbalde VV Oosterhout gemakkelijk. In de 30ste minuut op dertig meter een overtreding links van het doel van Good Luck, Joey van Wanrooij zette zich achter de bal en zijn schot kon niet verwerkt worden door Brian Buskop 0-2.

Linies: Net voor het rust signaal wordt er een bal tussen de middenvelders en de centrale verdedigers gespeeld de spits van Good Luck is er als de kippen bij en scoort de aansluitingstreffer 1-2. Dit is tevens de ruststand.

Kleedkamer: Na de thee een sterker Good Luck, uit een scrimmage voor het doel van Ozkan Cicek werkte Good Luck de gelijkmaker binnen. Good Luck was de bovenliggende partij en hoe Ahmet Türküçü, als vervanger van Jeffrey, ook coachte langs de zijlijn hij kon niet voorkomen dat Good Luck met een paar mooie treffers uitliep naar 4-2.

Michael Blom: Ahmet, zette de spelers wat om wisselde Nouradin Essanhaji voor Kevin Ernst, die met zijn snelheid op rechts meer gevaar stichtte. Michael Blom kwam rechts op het middenveld zette wat stappen en haalde diagonaal verwoestend uit de doelman van Good Luck het nakijken gevend 4-3.

Counteren: VV Oosterhout ging meer druk uitoefenen en Good Luck kon met de snelle spitsen eenvoudig naar 6-3 counteren. In de slotfase nog wat onduidelijkheid over een wel dan niet strafschop voor VV Oosterhout. Volgens de scheidsrechter niet dus. Wel een gele kaart, de vierde, voor Joey van Wanrooij vanwege te lang doorbabbelen. Eindstand 6-3.

Voor de zaterdag 1 is het nu winterstop de eerste wedstrijden staan gepland voor het weekend van 28/29 januari.
Foto's via deze link: http://www.vvoosterhout.nl/784/good-luck---vv-oosterhout/?type=1&from=0