VV Oosterhout heeft vorm te pakken, 7-2 winst tegen ‘oldies’ Beek Vooruit!

Beek Vooruit 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

5 maart 2016 15:00

Fitters, A.J.M.

Elf VV Oosterhouters waaronder een ‘sportwagen’ teveel voor veteranen Beek Vooruit!

Nadat VV Oosterhout vorige week genoot van een vrij weekend, en zonder te spelen hele goede zaken deed doorgaat concurrenten punten verspeelden mochten de jongens vandaag weer zelf aan de bak. Tegenstander was het veteranen team van Beek Vooruit uit Prinsenbeek. Een team dat elk jaar onderin eindigt maar in sommige wedstrijden boven zichzelf uitstijgt en daardoor toch een lastige tegenstander kan zijn. De thuiswedstrijd in Oosterhout eindigde in een nipte 1-0 overwinning en VV Oosterhout was dus gewaarschuwd om Beek Vooruit niet te onderschatten.

Met een nagenoeg fitte selectie trad VV Oosterhout op het bijveld van Beek Vooruit (kunstgras) aan tegen een gehavend Beek Vooruit 1 (beginnend zonder van Hooijdonk en Gabriëls).
In de eerste helft liet VV Oosterhout al zien dat er voor Beek Vooruit deze middag niets te halen viel. Met goed combinatiespel en goede inzet werd Beek Vooruit met de rug tegen de muur gezet en creëerde VV Oosterhout al heel snel verscheidene kansen. Af en toe deelde Beek Vooruit een speldenprikje uit maar met meer dan een kopbal op de bovenkant van de lat kwamen ze niet. VV Oosterhout speelde met hun tegenstander maar wist dat nog niet in doelpunten uit te drukken. Frappant genoeg wisten twee, van nature, verdedigers de enige goals te maken in de eerste helft. Eerst was het Robin Versluijs die in een scrimmage voor de goal het laatste zetje wist te geven, vervolgens was het de zeer sterk spelende Tim de Ronde die een paar minuten later met een bekeken kopbal uit een corner van Joey van Wanrooij de 0-2 wist binnen te koppen. Ondanks nog enkele grote kansen om de score uit te breiden bleef het bij 0-2 tot de rust.

In de tweede helft ging VV Oosterhout vrolijk verder met waar het gebleven was. Beek Vooruit werd bij vlagen weggespeeld en de 'oudjes' moesten af en toe letterlijk naar adem happen. Inmiddels was Johan Gabriëls erin gekomen bij Beek Vooruit maar doordat zijn tegenstander in blakende vorm verkeert kon hij geen potten breken. De 'Materazzi' van VV Oosterhout, Robby van Vugt (zie foto), gaf hem geen enkele ruimte en was deze wedstrijd zeker de Man of the Match.
Binnen no time liep VV Oosterhout uit naar een 0-5 tussenstand dankzij goed uitgespeelde goals van Stefan Kok (2x) en Devie de Ronde.
Helaas brak daarna even een periode aan van verslapping en gemakzucht aan bij VV Oosterhout waardoor Beek Vooruit twee keer kon tegen scoren en zo de stand terug bracht tot 2-5.
Een kleine smet op deze verder vlekkeloze wedstrijd en wat eens meer weer laat zien dat scherpte en concentratie 90 minuten lang een vereiste is.
In de laatste tien minuten wist VV Oosterhout de stand nog een beetje meer glans te geven  door mooie goals van Joey van Wanrooij en Mark Snoeren waardoor de stand naar 2-7 werd getild en dit was ook tevens de eindstand.

Een mooie score dus voor VV Oosterhout en ontzettend lekker voor het zelfvertrouwen van de ploeg. Doordat enkele concurrenten wederom punten lieten liggen staat VV Oosterhout nu steviger op de tweede plaats. Een zeer sterke prestatie en uitgangspositie en zeker met het oog op de volgende krachtmeting.

Volgende week speelt VV Oosterhout namelijk thuis tegen de aanstaand kampioen, Olympia'60 uit Dongen. Olympia'60 is de ongenaakbare koploper en heeft inmiddels 15 punten voorsprong op VV Oosterhout waardoor het kampioenschap een kwestie van tijd is. Toch wordt het vooral voor Olympia'60 een beladen en moeilijk duel aangezien Olympia'60 nog nooit wist te winnen van VV Oosterhout. De uitwedstrijd in Dongen werd met 0-2 gewonnen door VV Oosterhout in een zeer vermakelijk en boeiend duel en hopelijk kunnen we met VV Oosterhout deze prestatie ook in eigen huis herhalen. De vorm is er, de selectie is fit, scherpte is ook aanwezig en voor een tegenstander als Olympia'60 hoef je de Oosterhoutse jongens niet wakker te schudden. Mes tussen de tanden, inzet, passie en strijd dus Olympia'60 is bij deze gewaarschuwd. Kampioen worden ze sowieso wel maar VV Oosterhout gaat er alles aan doen om aan het eind van het seizoen de runner up te worden én om de ongeslagen status tegen Olympia'60 vast te houden.

Zaterdag 12 maart: VV Oosterhout - Olympia'60 Aanvang: 14.30 uur MV