VV Oosterhout boekt ruime zege in matte derby tegen SCO.

SCO/TOFS 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

19 maart 2016 15:00

Laros, M.J.H.A.

Als de anderen blijven winnen doen wij dat ook maar!

Na de glorieuze en even knappe overwinning op koploper Olympia'60 vorige week (5-0), stond vandaag wederom een topper op het programma. Niet zo zeer qua stand op de ranglijst maar uiteraard wel op andere gronden, namelijk de eer van de stad. Thuis had VV  Oosterhout moeizaam met 1-0 gewonnen en dus was men er van bewust dat SCO/TOFS dit zeker goed wilde gaan maken. SCO/TOFS beleefde echte moeizame weken de laatste weken en dat was ook af te lezen aan de resultaten. Waar het vorig seizoen lang meestreed om de bovenste plekken is dit seizoen een seizoen om snel te vergeten. Het is zelfs de vraag of SCO/TOFS Zaterdag 1 volgend seizoen nog wel uitkomt in de 4e klasse aangezien het team uit elkaar dreigt te vallen maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. Trouwens zijn ze ook groot genoeg hun eigen zaken te regelen daar hebben ze ons niet voor nodig. We hopen dat ze blijven, dat dan weer wel!

De wedstrijd zelf had alle ingrediënten voor een echte topper. Mooi weer, veel publiek en twee teams die gebrand waren om van elkaar te winnen. Dit was ook te zien in de wedstrijd. Waar VV Oosterhout het spel dicteerde was het SCO/TOFS dat met hard spel en enkele grove overtredingen sommige spelers van VV Oosterhout uit het spel wilde halen maar gelukkig reageerde de zwart/witte Oosterhouters voornamelijk met de voetbalkwaliteiten. Het eerste half uur kreeg VV Oosterhout enkele grote kansen maar helaas werd er daar maar één van benut. Na een puntgave vrije trap van ex SCO'er Robin van den Noort die op de lat belandde was het Kevin Ernst die op de juiste plaats stond en de rebound binnenschoot. Kwartier gespeeld, 0-1. Mooie en gedroomde start. Helaas kon VV Oosterhout de overmacht niet verder uitbuiten en hield het SCO/TOFS in de wedstrijd. De laatste tien minuten trad er verslapping op bij VV Oosterhout en werd het flink onder druk gezet. SCO/TOFS kreeg ook enkele grote kansen en VV Oosterhout kwam net voor rust goed weg toen er eerst een penalty gegeven leek te worden aan SCO/TOFS maar dit 'gelukkig' resulteerde in een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied (de vrije trap leverde uiteindelijk niets op), en twee seconden voor rust was het SCO'er Kevin Helmer die met een heerlijk gekruld schot de bal uiteindelijk op de lat uitéén zag spatten. VV Oosterhout kwam daardoor goed weg en ging met een 0-1 voorsprong rusten.

Waar werd gedacht dat SCO/TOFS de lijn van het laatste deel van de eerste helft weer zou oppakken, kwam iedereen bedrogen uit.
VV Oosterhout kende een sublieme start en binnen een tijdsbestek van 4 minuten wist het maar liefst 3x(!) te scoren. Eerst was het wederom Kevin Ernst die een pass van Stefan Kok wist binnen te schieten. Vervolgens was het één minuut later Stefan Kok zelf die wist te scoren na goed voorbereidend werk van Robin van den Noort. En nauwelijks twee minuten later was het Robin van den Noort die één op één met de doelman geen fout maakte en de 0-4 binnen schoot. De tweede helft was nog geen vijf minuten bezig en nu al was de wedstrijd beslist. Helaas ging dit wel ten koste van de wedstrijd want de spanning was er af en dit kwam ook het spel niet ten goede. VV Oosterhout bleef goed door spelen en had meerdere kansen om de score uit te breiden maar een monsternederlaag bleef SCO/TOFS bespaard. Uiteindelijk kreeg SCO/TOFS zelfs nog een eretreffer in de schoot geworpen toen een voorzet door een VV Oosterhout verdediger (ik noem geen namen) in het eigen doel werd gegleden.
Na dus een wat matte, gezapige tweede helft (afgezien van de eerste vijf minuten) floot de scheidsrechter uiteindelijk voor het einde van de wedstrijd en was het VV Oosterhout dat met een zeer tevreden gevoel van het veld stapte.

De op voorhand lastige wedstrijd werd dus uiteindelijk toch nog makkelijk gewonnen en gezien de andere uitslagen in de klasse was dit ook een belangrijke overwinning aangezien alle concurrenten ook wisten te winnen.
Mocht VV Oosterhout de vorm van de laatste weken vasthouden hoeven ze zich absoluut geen zorgen te maken en is de tweede plaats een zekerheidje. Maar uiteraard is dit niet vanzelfsprekend en komen er nog een aantal hele belangrijke wedstrijden aan de komende weken.

Volgende week is het Paasweekend en zodoende is er geen voetbal.
De week erop, zaterdag 2 april, speelt VV Oosterhout de uitwedstrijd tegen DVO'60 uit Roosendaal.