Eerste nederlaag voor zwak VV Oosterhout Zaterdag 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

24 oktober 2015 14:30

Velthoven, L.M.M. van

De ene week is de andere niet, zaterdag tappen we uit ander vaatje!

Na de glorieuze overwinning op koploper Olympia'60 vorige week mocht VV Oosterhout vandaag als nieuwe koploper aantreden tegen het Tilburgse TSVV Merlijn. Aanvankelijk stond deze wedstrijd voor 14 mei 2016 op het programma (laatste competitiewedstrijd) maar vanwege festiviteiten bij competitietegenstander Seolto op deze datum is de gehele speelronde naar voren gehaald. Dus waar het normaal een vrij weekend zou zijn moest er vandaag gewoon gebald worden.

Voor VV Oosterhout was het zaak om vandaag een goed resultaat te halen aangezien ook concurrenten Boeimeer en Olympia'60 tegen elkaar moesten aantreden. Bij winst zou VV Oosterhout  de koppositie handhaven en uitlopen op één van de concurrenten.
Iedereen was er terdege van bewust dat deze wedstrijd niet onderschat moest worden ook omdat TSVV Merlijn een ware angstgegner is voor VV Oosterhout. Scherpte en beleving was dus vereist.
Echter ging het na twee minuten in de wedstrijd al faliekant mis. Een onschuldige terugspeelbal werd door doelman Vorthoren op knullige wijze zomaar in de voeten geschoven van de spits van TSVV Merlijn die met dit cadeautje wel raad wist en de 1-0 wist binnen te schuiven. Een slechter begin was niet denkbaar en VV Oosterhout liep gelijk achter de feiten aan. TSVV Merlijn ging direct met 9 mensen achter de bal verdedigen en gokte op de counter om toe te slaan. VV Oosterhout kon echter totaal geen indruk maken en speelde ontzettend zwak. Verkeerde keuzes, slechte passes en veel balverlies was het beeld in de eerste helft. Rond de 20ste minuut wist TSVV Merlijn zelfs op een 2-0 voorsprong te komen toen een counter vakkundig werd uitgespeeld en afgerond. Ook na deze treffer was het weer VV Oosterhout dat de aanval zocht maar op enkele kansen na kon het geen potten breken waardoor de ruststand 2-0 bleef.

In de tweede helft liet VV Oosterhout zien dat het zich niet zomaar gewonnen gaf. Aanval na aanval volgde maar elke keer ontbrak de eindpassing of precisie voor de goal. TSVV Merlijn wist eenvoudig stand te houden verdedigde met man en macht de voorsprong. Al had VV Oosterhout tot aan vandaag toe doorgespeeld, de treffer zou niet vallen. Door het risicovolle spel van VV Oosterhout in de tweede helft kreeg TSVV Merlijn ook ruimte. Ook zij konden niet echt gevaarlijk worden maar kregen tot overmaat van ramp aan VV Oosterhout kant vlak voor tijd een gemakkelijk gegeven strafschop wat Bryan Slagmolen zijn tweede gele kaart en dus rood opleverde. De strafschop werd feilloos binnen geschoten en zo werd de stand op een geflatteerde 3-0 gebracht wat tevens de eindstand bleek te zijn.

Daar de topper tussen Boeimeer en Olympia'60 in liefst 6-3 voor Boeimeer eindigde nemen zij de koppositie over van VV Oosterhout. VV Oosterhout zakt één plekje, naar plek 2, maar uiteraard is er nog helemaal niets aan de hand en ligt alles nog open.
Met de belangrijke wedstrijd tegen SCO/TOFS op het programma aanstaande zaterdag, waar VV Oosterhout periodekampioen kan worden, is VV Oosterhout vandaag hopelijk wakker geschud. De nederlaag tegen TSVV Merlijn was verdiend en totaal aan ons zelf te wijten. Het sterke punt van VV Oosterhout, inzet en strijd, was er tegen TSVV Merlijn totaal niet en als dat ontbreekt krijg je als ploeg ontegenzeggelijk het deksel op de neus. Laten we deze nederlaag maar als een leerproces beschouwen en zorgen dat het niet meer voorkomt.

Aanstaande zaterdag dus de kraker tegen buurman SCO/TOFS. Eén ding is zeker: beide ploegen hoeven hun spelers niet op scherp te zetten voor deze clash. Een heerlijk affiche met twee goede ploegen die niet voor elkaar onder doen en met het mes op de keel spelen. Zoals gezegd heeft deze wedstrijd nog een extra lading aangezien VV Oosterhout periodekampioen kan worden. Spektakel gegarandeerd en na de nederlaag tegen TSVV Merlijn heeft VV Oosterhout zeker wat goed te maken.

Zaterdag
a.s. VV Oosterhout Za 1 - SCO/TOFS 1, aanvang 14:30 uur, toegang gratis!